101014

 
 
Snart har det gått fem veckor. 
 
Mycket har hänt. Jag har till exempel gång på gång fått mina åsikter avfärdade som "svensk kultur" samt "det funkar inte så här". En annan numera klassisker är "USA är ett stort klassamhälle med många olika etniciteter så det där skulle aldrig funkar här". Den typiska "alla har rätt att uttrycka sina åsikter" är också populär och kan numera inte avfärdas som "de åsikterna är dock olagliga" då hets mot folkgrupp är en lag som inte existerar här. Utöver detta har jag även träffat en person som inte tror på global uppvärmning, och en person som uttryckt extremt homofobiska åsikter rätt upp i ansiktet på mig. 
 
Det är frustrerande och jag känner mig ensam i min feministiska kamp. Min feministiska kamp är intersektionell och härstammar ifrån den amerikanska rörelsen Back Feminsm som startades i New York och San Francisco under 70-talet. Det är inget svenskt litet påhitt som är omöjligt att arbeta med i det amerikanska samhället.    
         



Kom ihåg mig?