070814

 
 

Igår höll jag min hej då-picknick! Det var jättemysigt att samla en del av min kompiskrets och äta kakor och göra P3:s partiquiz.

 

Sedan förra gången jag skev på denna blogg har det hänt en del. Jag har fått reda på att det bär av till USA den 8:e september - det vill säga om 32 dagar - och att jag antagligen kommer få en värdfamilj i Connecticut eller Massachusetts. Själva värdfamiljen har jag dock inte fått än. AFS, organisationen jag åker med, uppdaterar mig veckovis och än har de inte hört något från sina medarbetare i USA om just mig.

 

Att veta att jag antagligen kommer hamna i Connecticut eller Massachusetts känns bra. Båda staterna är blåa, tillåter samkönade par att gifta sig och ägnar sig inte åt dödsstraff. Jag fick reda på att dessa stater var aktuella genom att söka på AFS hemsida med olika postnummer. På så sätt kollade hemsidan upp vilka studenter som fanns som alternativ i dessa postnummers områden och jag hittade mig själv i Connecticut och Massachusetts. Jag hittade även sammanfattningen av min ansökan och organisationen hade inte tystat ner mitt politiska engagemang. Jag hoppas att det i sin tur kommer underlätta när organisationen letar familj åt mig; att familjen är förbered på detta och på så sätt skapa mindre konflikter.   

 




Kom ihåg mig?